• OM LÄGRET

  • LÄGERINFORMATION

    REGISTRERING

    Registreringen till Side by Side sker på Konserthuset, gå in via huvudentrén. Här kommer vi att skriva upp att ni har ankommit till lägret, sedan kommer ni att få hämta er Side by Side-kasse med: vattenflaska, öronproppar, programbok & klistermärke. Ni kommer också få träffa er Spårvärd som är med ert spår under lägret och få er lila t-shirt & schema med karta samt armband.
     
    Det är många som ska registrera sig, så kom i god tid innan er första repetition.

    För att spara tid kan ni som vuxen registrera de barnen som ni tar ansvar för under lägret. Ni kan också ha med er den utskrivna bekräftelsen med streckkod för skanning. Det går också bra att uppge ert namn för att registrera sig.
     
    Om ni har fyllt i ”Jag har ingen som tar hand om mig under lägret och behöver hjälp av lägrets personal” i er anmälan så kommer ni att här få träffa och bli överlämnad till er Barnvärd som kommer ta hand om er under lägerdagarna.
     
    De deltagare som kommer till lägret utan medföljande vuxen & som har fyllt i att ”Jag har ingen som tar hand om mig under lägret och behöver hjälp av lägrets personal” i sin anmälan kommer att få träffa sin Barnvärd vid registreringen. Av dessa kommer de även att få speciella armband som visar att vi i personalstyrkan ska hålla extra koll på barnen.

    Ni lämnar över dessa barn till er Barnvärd i entrén till spårets första lokal för varje dag. Därefter leder Barnvärden runt barnen på lägerdagen. På slutet av dagen (vi rekommenderar att ni hämtar era barn antingen innan middagen eller när dagen är slut på lägeraktiviteter) så kan ni hämta upp era barn vid kansliet på Konserthuset. Lägrets sista dag slutar med en konsert, där föreslår vi att ni hämtar era barn direkt efter konserten.

    Till vårt kansli eller till vår kanslitelefon kan ni som förmyndare eller barn alltid vända er om ni vill hitta varandra eller få hjälp med någonting annat.

    Det är viktigt att ni alltid meddelar oss i kansliet eller den ansvarige Barnvärden när du tar ditt barn ifrån lägret.

    BOENDE

    För er som har bokat boende så sker incheckningen på Hvitfeldtska Gymnasiet Norra. Incheckning går att göra när det passar er från den natten ni bokat mellan 07.00-21.00 den 15-20/6 och utcheckning görs på samma tider förutom om ni checkar ut den 21/6 då ni behöver göra det senast kl 12.00. Här kommer du som bor att bli tilldelad rum och få möjlighet att låna madrass att sova på.
     
    Två anställda sover på Hvitfeldtska gymnasiet varje natt. Dessa har gått brandutbildning. Alla, både anställda och volontärer, får information om de ordinarie brand- och utrymningsföreskrifter som gäller på skolan. Även dagtid finns alltid någon på plats i receptionen på skolan. Klassrummen hålls låsta och Logivärdarna kommer hjälpa er med upplåsningen. Övernattningen sker i sovsalar om ca 20 personer/sal med undantag för några salar. Mindre grupper kan komma att dela rum med annan grupp. Vid önskemål kring uppdelning av sovsal (t.ex. indelning av grupper i pojkar, flickor) så har vi delat in er så.

    Delad toalett finns i korridorerna på skolan. Delad dusch finns inte på Hvitfeldtska Södra utan endast på Hvitfeldska Norra. OBS! Medtag egen kudde och lakan/täcke eller sovsäck. En madrass per deltagare finns att låna.

    Boendet är bemannat med värdar dygnet runt för er säkerhet och trivsel. På boendet finns en reception som är öppen kl. 7-23. I receptionen checkar ni in vid ankomst och ut vid avfärd. I receptionen på Hvitfeldtska Gymnasiet Norra finns en kiosk som är öppen dagtid. Där kan ni köpa godis, chips, dricka, kaffe och te med mera. Endast kort eller SEK.
     
    Vi ber er följa våra brandförebyggande åtgärder och boenderegler. Side by Side är ett Alkohol- och drogfritt läger. Det gäller även på boendet. Efter kl. 23 ska det vara tyst i korridorer och på rummen. Ytterdörrarna är låsta mellan kl. 23-07 och därför måste alla hålla sig inne då. Fönster och dörrar ska vara stängda när ni lämnar rummen.
  • PACKNING

    Tänk på att promenader kommer att ske, packa därför inte mer än nödvändigt till lägret.

    Packlista för alla: noter, namnmärkt instrument, namnmärkt instrument-case, eventuella mediciner& regnkläder.

    Vid registreringen så kommer du att få en Side by Side-kasse med vattenflaska, Side by Side t-skirt, armband med din spårfärg, programbok, schema, karta, öronproppar & klistermärke. Inget av detta behöver packas.

    På alla konserter ska årets lila, svarta eller vita Side by Side t-shirt användas.

    Cellister och Kontrabasister får gärna ta med sig eget stackelstöd. Slagverkare får gärna med sig egna klubbor/stockar. Ni som spelar kontrabas kan lägga ifrån er instrumenten på anvisad plats vid registreringen och sedan kommer vi att transportera dem åt er under lägret. OBS: Kontrabasarna måste märkas med erat Side by Side-spår!

    Ni som sover över behöver packa med egna lakan och kuddar, madrasser kan ni låna.

    MAT

    På Hvitfeldtska gymnasiet kommer vi att servera lunch och middag som ingår i deltagaravgiften. Frukost ingår om du har bokat boende. Notera att till exempel första dagen ser lite olika ut beroende på vilket spår ni är med i. Vissa spår startar med registrering före lunch på sin första lägerdag, och har ”Lunch” inkluderat i sitt schema. Står ”Lunch” ej med i ditt spårs schema och ni startar efter lunchtid så innebär det att ni får ordna med den måltiden själva.
     
    Frukost serveras för övernattande deltagare:
    • 16 juni på Konserthuset kl: 08.00-09.00
    • 17/18/19 juni i Hvitfeldtskas matsal kl: 07.00-09.00
    • 20 juni på Konserthuset 07.00-09.00
    • 21 juni på Konserthuset 08.00-09.00

    Side by Side är Kranmärkt av miljöskäl därför serverar vi inget buteljerat vatten. Istället får ni deltagare en vattenflaska vid registreringen som ni sedan kan fylla på med prima vatten från kranen.
     
    På lägret serveras ingen mat som innehåller nötter eller fläskkött.

    MEDFÖLJANDE VUXNA

    Ni som är medföljande vuxna på lägret (och därmed själva är anmälda) får också t-shirt, Side by Side-kasse och tillgång till alla våra fina konserter utan extra kostnad. Tänk dock på att barnen har förtur när det blir trångt med platser.

     

    Vi från Side by Side vill gärna att ni som är föräldrar till barn i BEGINNERS’ är med i början och slutet av repetitionerna. Ni behöver inte vara närvarande under hela repetitionerna, när de väl är igång, men vi önskar att ni finns i närheten, max 20 min ifrån, ifall era barn behöver er. Ni bör vara med minst 15 minuter i början och slutet av repetitionerna 17 och 18 juni.

    LISEBERG

    Alla lägrets deltagare får möjlighet att besöka Lisebergs nöjespark! Side by Side är väldigt glada att vi tillsammans med våra vänner på Liseberg kan bjuda lägrets alla deltagare på inträdet till nöjesparken. Inträdet gäller måndag 18 juni.
     
    Inträdesbiljetterna hämtas i Kansliet på Konserthuset den 18 juni kl: 12.00-18.00
     
    Kom ihåg att ni måste ha en vuxen med er i parken. Vi rekommenderar alla tillresande att gå tillsammans i er grupp, och alla från Göteborgstrakten att gå antingen med er grupp eller med föräldrar eller andra vuxna. Observera att Side by Side inte tar ansvar för deltagarna under deras besök på Lisebergs nöjespark.

    REPETITIONER

    Det är bra att vara redo att spela eller sjunga när repetitionen startar, var därför gärna på plats ca 15min innan repetitionen så att ni hinner stämma era instrument och hitta era platser startar enligt schema.
     
    Repetitionerna kommer att ske på både svenska och engelska,
    Vissa instrumentgrupper och stämmor kommer att delas in i mindre grupper. Ni kommer att få veta er grupptillhörighet på plats under lägret.

    DOKUMENTATION

    Under Side by Side kommer vi att dokumentera verksamheten i text och bild. Vi kommer att sprida informationen i sociala medier, på vår hemsida och i andra sammanhang där Side by Side presenteras under lägerveckan och i vår framtida kommunikation och marknadsföring.
     
    Den 25 maj trädde en ny dataskyddsförordning (GDPR) i kraft. Göteborgs Symfoniker har uppdaterat sina rutiner och sin information om hur vi behandlar personuppgifter. Samma policy gäller även Side by Side-deltagarna. Du hittar vår integritetspolicy HÄR.
  • BILJETTER

    Alla som är anmälda till lägret - spelande deltagare, medföljande vuxna, volontärer och ledare - behöver inte köpa biljett till de olika konserterna. Läs mer om alla konserter HÄR.

    • Till FESTIVALKONSERT tisdag 19 juni på Scandinavium är alla anmälda deltagare garanterade en plats.
    • Till AVSLUTNINGSKONSERT I onsdag 20 juni kl 12.30 på HSM, får du som är anmäld deltagare på lägret men ej medverkar själv, gå på konserten i mån av plats. Du kan inte förboka en plats.
    • Till AVSLUTNINGSKONSERT II onsdag 20 juni kl 18.00 på Konserthuset, får du som är anmäld deltagare på lägret men ej medverkar själv, möjlighet att boka en plats helt gratis! 
    De äldre deltagarna kommer att gå på ett antal föreställningar på sena eftermiddagar och kvällar i Stenhammarsalen på Konserthuset. I samband med dessa kvällar kommer det vara ett Side by Side-fik öppet i Stenhammarsalens foajé för vuxna och äldre deltagare.
     
    • Söndag 17 juni 20.00: Filmvisning, Tocar y Luchar, musikdokumentär, Stenhammarsalen Konserthuset
    • Måndag 18 juni 17.30: Inspirationskonsert med föreläsare Eric Booth, musiker ur Göteborgs Symfoniker samt barockorkestern Kompani 415
    • Tisdag 19 juni 19.30: Konsert med folk- och världsmusikgruppen Simbi
    Till dessa tillfällen är alla vuxna deltagare och ledare hjärtligt välkomna i mån av plats!

    TRYGGHET

    I år så har vi med en extra personal i varje spår som kallas för Spårvärdar. Dessa följer spåret genom lägerdagarna och finns där som ett stöd till deltagarna och för att höja kvalitén på eran upplevelse.

    Konserterna arrangeras i samarbete med arenans personal som följer sina ordinarie regler och föreskrifter med vakter och värdar & vi har tillstånd hos polismyndigheten för de verksamheter där det krävs.

    Vi har endast närvarokontroll på de barn som har fyllt i att ”Jag har ingen som tar hand om mig under lägret och behöver hjälp av lägrets personal” i sin anmälan. De andra barnen förutsätter vi har andra vuxna som ser efter dem eller att de klarar sig själva under lägret, därför gör vi heller ingen åtgärd om dessa avviker från lägrets aktiviteter.
     
    I samtliga lokaler som används för repetitioner finns alltid anställda på plats som har kännedom om lokalen och gällande regler. På HSM där de flesta repetitionerna äger rum finns en värd från ett vaktbolag på plats vid entrén under de dagar då det är flest deltagare där.

    Vid vissa förflyttningar utomhus mellan lokalerna kommer Spårvärdar & volontärer att finnas på plats för att visa vägen.
    Vi har inga försäkringar som täcker eventuella skador på deltagarnas instrument.

    Vi som arrangerar Side by Side vill skicka en särskild önskan och förhandstack till alla vuxna som finns på lägret som hjälps åt för att barnen ska trivas så mycket som möjligt på årets Side by Side!
All Posts
×